آزمایش آن تایم

انجام ازمایش های گوناگون در منزل و محل کار

آزمایش آن تایم

انجام ازمایش های گوناگون در منزل و محل کار

  • ۰
  • ۰

دو سال COVID-19 در آفریقا درس هایی برای جهان

دو سال COVID-19 در آفریقا درس هایی برای جهان، در ماه‌های اولیه همه‌گیری کووید-19، واکنش سریع و هماهنگ آفریقا،

بر اساس داده‌های در حال ظهور، قابل توجه بود. اکنون، در سال 2022، از آنجایی که کمپین‌های گسترده واکسیناسیون،

شمال جهانی را قادر می‌سازد تا کنترلی بر این همه‌گیری داشته باشد، آفریقا از آن عقب مانده است.

از دهه 1960، زمانی که بسیاری از کشورهای آفریقایی به استقلال دست یافتند، این قاره عمدتاً برای کالاهای بهداشتی-امنیتی خود به دنیای خارج وابسته است،

تشخیص، درمان و واکسن‌ها، همچنین آزمایش کرونا در منزل تجهیزات حفاظت فردی و سایر لوازم پزشکی. همه‌گیری کووید-19 نشان داده است.

همکاری‌های بین‌المللی و توافق‌های چند جانبه چقدر آسان می‌توانند به‌ویژه در مواجهه با یک بحران جهانی منحل شوند.

و اینکه چقدر این وابستگی آفریقا را آسیب‌پذیر می‌کند. در سال‌های 2017 و 2018، بیش از 120 شیوع بیماری در این قاره گزارش شده است.

در اصل، آفریقا می تواند بر دستاوردهای خیره کننده ای که در نظارت و پاسخگویی بهداشت عمومی به شیوع بیماری ها در سال های اخیر به دست آورده است، کمک کند.

این کشور می تواند به اندازه کافی در کالاها سرمایه گذاری کند تا امنیت سلامت خود را تضمین کند و خود را به عنوان یک رهبر جهانی در مبارزه با بیماری های عفونی قرار دهد.

جایگزین؟ واقعا یکی نیست اگر این قاره در جهت تضمین خودکفایی کار نکند، در مقابله با تهدیدات آزمایش کرونا در منزل بیماری های عفونی قرن بیست و یکم شکست خواهد خورد.

بنابراین، نمی تواند به اهداف توسعه مندرج در دستور کار 2063 اتحادیه آفریقا دست یابد: آفریقایی که ما می خواهیم. این طرحی برای تبدیل این قاره به یک نیروگاه جهانی است که در سال 2013 ارائه شد.

آنچه آفریقا درست شد

در سال 2017، پس از شیوع ابولا در غرب آفریقا در سال‌های 2014-2016، اتحادیه آفریقا مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (CDC آفریقا) را راه‌اندازی کرد.

تا به آماده‌سازی قاره برای همه‌گیری‌ها و همه‌گیری‌ها کمک کند. میلیون ها دلار سرمایه گذاری توسط اعضای اتحادیه آفریقا و سازمان هایی مانند بانک توسعه آفریقا،

بانک جهانی، کشورهای شریک و بنیادها، توانایی CDC آفریقا و مراکز همکاری منطقه ای آن را برای رسیدگی به شیوع بیماری ها تقویت کرده است.

مراکز منطقه ای آزمایش کرونا در منزل شبکه هایی از موسسات بهداشت عمومی هستند که در مصر، کنیا، زامبیا، گابن و نیجریه به ترتیب برای مناطق شمالی، شرقی، جنوبی، مرکزی و غربی میزبانی می شوند.

تنها چند روز پس از گزارش اولین مورد COVID-19 در مصر در اواسط فوریه 2020، اتحادیه آفریقا و CDC آفریقا یک جلسه اضطراری از همه وزرای بهداشت در آدیس آبابا،

اتیوپی تشکیل دادند. شرکت کنندگان با یک استراتژی مشترک قاره ای موافقت کردند که به موجب آن کشورهای عضو اتحادیه آفریقا همکاری،

هماهنگی و ارتباط با تلاش های خود را خواهند داشت. CDC آفریقا قبلاً در اوایل فوریه 2020 گروه ویژه آفریقا برای کروناویروس (AFTCOR) را برای کمک به تحقق این امر ایجاد کرده بود.

با گسترش موارد COVID-19

در سراسر قاره، کشورها اقدامات فوری و شدیدی از جمله اجرای قرنطینه و سایر محدودیت‌های طراحی شده برای کاهش انتقال انجام دادند.

این همکاری در سراسر قاره ادامه یافت. از مارس 2020، AFTCOR جلسات دو هفته‌ای برگزار کرده است.

دفتر مجمع سران کشورها و دولت‌های اتحادیه آفریقا (یک نهادی که امور اتحادیه آفریقا را بین اجلاس‌های سالانه اتحادیه هماهنگ می‌کند).

نیز تقریباً هر ماه برای بررسی واکنش آفریقا به همه‌گیری تشکیل آزمایش کرونا در منزل جلسه می‌دهد و CDC آفریقا ارائه می‌کند.

تاکنون 12 طرح به دلیل این هماهنگی راه اندازی شده است. اینها شامل مشارکت برای تسریع آزمایش کووید-19 در آفریقا است که به ایمن سازی تشخیص کمک کرده است.

پلتفرم لوازم پزشکی آفریقا، که امکان خرید لوازم پزشکی حیاتی را فراهم کرده است. و تیم کاری تهیه واکسن آفریقایی (AVATT)،

یک عامل خرید متمرکز که در نوامبر 2020 تأسیس شد تا امنیت واکسن‌ها را برای کشورهای عضو اتحادیه آفریقا آسان‌تر کند.

تاکنون، AVATT این قاره را قادر به دستیابی به 400 میلیون دوز واکسن کرده است.دو سال COVID-19 در آفریقا درس هایی برای جهان؛

هماهنگی از CDC آفریقا

در همین حال، مراکز ژنومیک آفریقا به دستاوردهای چشمگیری در نظارت دست یافته اند. هماهنگی از CDC آفریقا و موسسات ملی بهداشت عمومی،

مانند مرکز کنترل بیماری نیجریه در ابوجا انجام شده است. در مارس 2020، اولین ژنوم آفریقایی SARS-CoV-2 در نیجریه توالی یابی شد،

تنها 48 ساعت پس از اینکه نمونه (از یک بیمار که از ایتالیا سفر کرده بود) به مرکز عالی آفریقا برای ژنومیکس بیماری های عفونی (ACEGID) رسید.

Ede، با نتایجی که پس از 72 ساعت منتشر شد (به go.nature.com/3ywdobt مراجعه کنید). در اکتبر همان سال،

نسخه بتا 2 طی چند روز پس از رسیدن نمونه‌ای به کنسرسیوم شبکه نظارت ژنومیک آفریقای جنوبی، که همکاری آزمایشگاه‌ها،

محققان و مؤسسات دانشگاهی در سراسر کشور بود، کشف شد. در نوامبر 2021، گونه Omicron به شدت جهش یافته.

آزمایش کرونا در منزل تا کنون، ACEGID (که C.T.H. هدایت می کند)، نمونه هایی را از حدود 30 کشور آفریقایی توالی یابی کرده است.

محققان شاغل در این مرکز همچنین بیش از 1300 متخصص ژنتیک و کارکنان بهداشت عمومی و مقامات سایر کشورها را در زمینه تشخیص و ژنومیک بیماری های عفونی آموزش داده اند.

پس از سه هفته، کارآموزان به کشورهای خود بازمی‌گردند و آموخته‌های خود را به کار می‌گیرند، حتی اگر تجهیزات آن‌ها از ACEGID ابتدایی‌تر باشد.

همه این تلاش‌های توالی‌سازی برای هدایت پاسخ‌های بهداشت عمومی محلی، منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی ادامه دارد.

در تضاد با عدم انعطافی است که در سایر نقاط جهان مشاهده می شود.

چه اتفاقی افتاده است؟

در ماه‌های اولیه همه‌گیری، بیش از ۷۰ کشور محدودیت‌هایی را بر صادرات مواد پزشکی اعمال کردند - از جمله مواد خام مورد نیاز برای تشخیص.

تا زمانی که اتحادیه آفریقا پلتفرم لوازم پزشکی آفریقا را در ژوئن 2020 تأسیس کرد، این قاره توانست شروع به تهیه تجهیزات پزشکی با سرعتی کند که تقاضا را بهتر برآورده کند.

اکنون، رهبران کشورهای آفریقایی به شدت در تلاش برای دسترسی به واکسن‌های COVID-19 هستند. حدود 47 درصد از مردم در سراسر جهان به طور کامل واکسینه شده اند.

بسیاری از کشورهای جهان دوز (تقویت کننده) بیشتری به شهروندان خود می دهند. آزمایش کرونا در منزل با این حال آفریقا هنوز با مشکل مواجه است.

این علیرغم قول اهداکنندگان مبنی بر ارائه دو میلیارد دوز واکسن به مردم ساکن در کشورهای با درآمد کم و متوسط ​​تا پایان سال 2021 از طریق COVAX است.

ابتکاری که در آوریل 2020 توسط سازمان بهداشت جهانی، Gavi، اتحادیه واکسن راه اندازی شد. و CEPI، ائتلاف برای نوآوری های آمادگی اپیدمی.

همانطور که یکی از ما (J.N.N.) بیش از یک سال پیش در این صفحات هشدار داد، نابرابری همه‌گیری COVID-19 یادآور فاجعه اخلاقی است.

در طول همه‌گیری HIV/AIDS در اواسط دهه 1990 رخ داد. قبل از ایجاد برنامه هایی مانند طرح اضطراری رئیس جمهور ایالات متحده،

برای کمک به ایدز (PEPFAR) و صندوق جهانی برای مبارزه با ایدز، سل و مالاریا، بیش از ده میلیون آفریقایی به دلیل اینکه نمی توانستند؛

داروهای ضد رتروویروسی را که به راحتی در دسترس بود تهیه کنند، بی دلیل جان خود را از دست دادند. در کشورهای ثروتمند

اما درس هایی که برای آفریقا دارد حتی آزمایش کرونا در منزل از این هم عمیق تر است.

معایب کمک

از نظر تاریخی، تلاش‌ها برای کمک به آفریقا به سمتی کشیده شده است. آنها رویکردی از بالا به پایین دارند و تصمیم گیری از یک نهاد مرکزی خارج از قاره است،

نه از سوی موسسات و کارشناسان آفریقایی. تلاش‌ها عموماً بر مدیریت بحران کوتاه‌مدت متمرکز شده‌اند، نه بر روی انواع سیستم‌های پایدار،

مانند قابلیت تولید برای تشخیص، که می‌تواند به آفریقا کمک کند تا مسئولیت امنیت سلامت خود را بر عهده بگیرد.

اپیدمی ابولا 2014-2016 را در نظر بگیرید. شیوع این بیماری به طور رسمی به عنوان یک وضعیت اضطراری بهداشتی جهانی طبقه بندی نمی شد.

زمانی که کمک‌های بین‌المللی از کشورهای متعددی رسید، بسیاری از سازمان‌های درگیر،

با پیام‌ها و روش‌های مختلف کارشان - سردرگمی مردم را در مورد منبع ویروس و بهترین روش مبارزه با آن افزایش دادند.

در نهایت، وابستگی آفریقا به جهان خارج باعث عدم اعتماد به آفریقا - هم در داخل و هم در خارج از قاره - می شود.

مطمئناً موفقیت‌های آفریقا در همه‌گیری کووید-19 در رسانه‌های جریان اصلی گزارش نشده است، به گونه‌ای که جهان آزمایش کرونا در منزل بتواند از آنها درس بگیرد.

پنج قدم

چندجانبه گرایی همیشه برای پیشگیری و پاسخ به همه گیری ها و همه گیری ها حیاتی خواهد بود.

در صورتی که رویکرد آن به سلامت عمومی به سمت خوداتکایی مجدداً تنظیم شود. این را می توان در پنج مرحله به دست آورد.

روی سلامت و بیماری سرمایه گذاری کنید. رهبران آفریقایی باید به تعهدات خود برای تخصیص حداقل 15 درصد از بودجه سالانه خود به بخش بهداشت عمل کنند،

همانطور که در سال آزمایش کرونا در منزل 2001 در نشستی درباره HIV و سایر بیماری ها در ابوجا موافقت کردند.

امروزه، هزینه‌های بهداشتی در سراسر این قاره از 0.1٪ تا 2٪ از تولید ناخالص داخلی یک کشور متغیر است.

به عنوان مثال، توافقنامه منطقه آزاد تجاری قاره آفریقا، که در ژانویه امسال اجرایی شد،دو سال COVID-19 در آفریقا درس هایی برای جهان،

یک منطقه تجاری شامل 1.3 میلیارد نفر در 55 کشور ایجاد می کند. به همین ترتیب، پروتکل اتحادیه آفریقا در مورد جابجایی آزاد افراد در آفریقا به مردم این امکان را می دهد.

که بدون ویزا در سراسر این قاره حرکت کنند. هر دوی این مراحل برای توسعه اقتصادی بسیار مهم هستند. آنها همچنین با پیامدهای عمده سلامت عمومی همراه هستند.

ایجاد کنترل و توانایی منطقه ای. این به معنای تقویت نهادهای ملی بهداشت عمومی، مانند مرکز کنترل بیماری های نیجریه و موسسه ملی بهداشت عمومی زامبیا در لوزاکا است.

همچنین به معنای تقویت و توانمندسازی CDC آفریقا و پنج مرکز همکاری منطقه ای آن است. اینها «موسسات تحت مالکیت آفریقا» هستند که برای پیشگیری،

شناسایی و پاسخگویی به تهدیدات بهداشت عمومی حیاتی هستند. در نهایت، هم نهادهای ملی بهداشت عمومی و هم مراکز منطقه ای باید مراکز فرماندهی کنترل شیوع بیماری باشند.

سرعت بخشیدن به تحقیق و توسعه ترجمه

در حال حاضر آفریقا 70 تا 90 درصد داروهای خود را وارد می کند. تقریبا هیچ بخش بیوتکنولوژی وجود ندارد.

برای مقایسه، چین و هند با جمعیت قابل مقایسه به ترتیب 5 و 20 درصد واردات دارند. کمبود شدید نیروی انسانی نیز وجود دارد.

آزمایش کرونا در منزل دولت ها، نیکوکاران و بخش خصوصی، مانند بانک صادرات و واردات آفریقا و بانک توسعه آفریقا، باید بودجه پایدار برای تحقیق و توسعه، با تمرکز بر تشخیص،

درمان و واکسن بیماری های عفونی و غیرواگیر فراهم کنند. چنین سرمایه‌گذاری برای بازگرداندن هزاران دانشمند، پزشک،

پرستار و سایر کارکنان بهداشتی ماهر آفریقایی که برای آموزش یا استخدام به خارج از کشور رفته‌اند، حیاتی خواهد بود.

تسریع در تحقیق و توسعه ترجمه همچنین مستلزم سرمایه گذاری مستمر در مراکز موجود ژنومیک برتر دانشگاهی در آفریقا است.

روی سیستم های هشدار اولیه سرمایه گذاری کنید. در نهایت، آفریقا - و جهان - به نظارت موثر برای شناسایی و شناسایی عوامل بیماری‌زای کشنده قبل از انتشار در سراسر جهان نیاز دارند.

برخی از ابتکارات امیدوارکننده در آفریقا در حال توسعه هستند، مانند SENTINEL (نگاه کنید به "نگهبان بیماری")،

که یکی از ما (C.T.H.) رهبری می کنیم. برای موثر بودن در دراز مدت، چنین طرح هایی باید در موسسات بهداشت عمومی آفریقا ادغام شوند.

بسیاری از پروژه‌های مربوط به سلامت و بیماری در آفریقا در سیلوها دنبال آزمایش کرونا در منزل می‌شوند.

فقط تا زمانی که محقق اصلی که پروژه را هدایت می‌کند بتواند سرمایه‌گذاران را متقاعد کند، تامین مالی می‌شوند.

  • ۰۰/۱۱/۱۰
  • آزمایش آن تایم آزمایش آن تایم

COVID-19

آزمایش کرونا

آزمایش کرونا در منزل

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی